شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جشنواره سراسری فیلم پروین اعتصامی در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

چهارمین جشنواره سراسری فیلم پروین اعتصامی با قرائت پیام معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور هنرمندان و علاقه مندان به هنر هفتم در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جشنواره مراسم حافظ خوانی جمشید مشایخی و قدردانی از فعالیت های شهلا ریاحی بازیگر با سابقه تلویزیون، سینما و تئاتر از جمله برنامه‌های افتتاحیه این جشنواره بود که با محور ارج نهادن به نقش زنان در سینما برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌ای به مناسبت گرامیداشت شب یلدا با حضور هنرمندان و دیگر علاقه‌مندان از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

مازیار رضاخانی مدیر این جشنواره گفت: بررسی عملکرد یک ساله فعالیت زنان فیلم‌ساز کشور و همچنین اثاری که با محور زنان در سینمای ایران تولید شده، مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: هیئت انتخاب این دوره جشنواره پس از بررسی بیش از چهارصد فیلم متقاضی، 103 فیلم را در بخش‌های نیلوفر زرین، ویژه، پرتره و قاب سبز برای حضور در مرحله‌نهایی جشنواره برگزید.[فیلم‌های منتخب چهارمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی]

مدیرجشنواره فیلم پروین اعتصامی گفت: در بخش نیلوفر زرین با موضوع بررسی آثار تصویری، با موضوع زنان 38 فیلم داستانی، ‌9 فیلم تجربی، 10 فیلم پویانمایی و 15 فیلم مستند به نمایش در می‌آید.

وی افزود: در بخش ویژه نیز 4 فیلم داستانی و 2 فیلم مستند، در بخش قاب‌سبز 6 فیلم داستانی و 5 فیلم مستند و در پرتره 14 فیلم مستند اکران می‌شود.

محمد‌رضا اصلانی، رویا تیموریان، شهاب ملت‌خواه، کمال تبریزی، وحید نصیریان، پریوش نظریه و ناصر هاشم‌زاده، اعضای هیئت داوری این دوره از جشنواره هستند.

بنابراین گزارش، چهارمین جشنواره سراسری فیلم پروین اعتصامی، 6 دی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 71141

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز